top of page

טיפול טבעי או ניורופן לכאבי מחזור (דיסמנוריאה)


כאב במהלך המחזור (דיסמנוריאה ראשונית) נפוצה בקרב מתבגרות ונשים והסימפטומים בד"כ כוללים מעבר לכאב עמום, פועם, התכווצויות בבטן התחתונה גם כאבי גב, הקאות, בחילה, שלשולים, עייפות, חום, כאבי ראש, נדודי שינה וכו'.


מחקר מסין שכלל 152 מטופלות שחולקו לקבל מוקסה או תרופות קונבנציונליות (ניורופן). המטופלות קיבלו טיפול במוקסה מעל נקודות CV4, CV8 ו-SP6, במשך כ-10-15 דקות כל יום 7 ימים לפני קבלת המחזור במשך 3 חודשים.


מה זו מוקסה?

המוקסה משמשת לטיפול בנקודות דיקור או מרידיאנים בהם חימום מועדף על פני דיקור או בשילוב דיקור. המוקסה מורכבת מעלים גרוסים של צמח הלענה הנמצאים בשימוש או כתפזורת ממנה מכינים קונוסים או מגולגלים לסיגר וזאת כדי לחמם את העור בנקודה הרלוונטית



מה תוצאות המחקר?

התוצאות הראו כי עוצמת כאבי המחזור ירדה משמעותית מכ-6 בסולם הכאב (VAS) ל-2.5 בשתי קבוצות הטיפול והפחתת הכאב לא הייתה שונה משמעותית בין שתי הקבוצות (P = 0.76). לאחר 3 חודשי מעקב, היעילות של מוקסה החלה להיות משמעותית יותר טובה מזו של התרופה. בנוסף, רמות החלבונים מתווכי כאב כגון PGF2α, OT, vWF, β-EP, PGE2, השתפרו משמעותית לאחר טיפול בשתי הקבוצות. לא דווח על תופעות לוואי במחקר זה.


טוב לדעת שיש עוד אופציה לטיפול בכאב מלבד שימוש בניורפן. למרות שהתרופה בשימוש נפוץ, היא לא חפה מתופעות לוואי ובמיוחד דימומים בקיבה והעלאה משמעותית של הסיכון להתקפי לב.


bottom of page