top of page

נקודת הדיקור כליות25 מחסן השן/נפש:לכסות את האור

עודכן: 13 באוג׳ 2020


השלג ראשון מתחיל עכשיו להתמוסס. העולם רטוב, ספוג וקר. בחדר הטיפולים שלי, אני מוצאת את הדופק של הריאות קבור לעתים קרובות עמוק מתחת לשמיכה עבה של שתיקה. אפילו עם מחטים ומוקסה לוהטת, קשה להצית את הנשימה המתחדשת. בחוץ, בשעות אחר-הצהריים המוקדמות, האור כבר שוקע מאחורי העננים, מתחפר מוקדם, מתעורר בשעה מאוחרת.

במשך כל הסתיו, עקבתי אחר השיח הציבורי העכשווי - הטרדה מינית, פליטים, טרוריסטים, מסים, #metoo, מלחמה גרעינית. מילים מתפרקות לשאריות, נופלות כמו אפר מן השמים ומצטברות בערימות חסרות תועלת לצד הנוף הפנימי שלי. עכשיו, עם רדת החשיכה, אני רוצה לטאטא את כל זה ולמצוא את המקום שבו המים הצלולים החדשים יבעבעו שוב מלמטה. שם אחכה כדי לקבל בחזרה את האור.

הקסגרמה מס' 36 / החשכת האור: "השמש שקעה מתחת לאדמה ולכן חשוך. הבהיר פצוע. אדם בעל אופי נוקשה נמצא בעמדת סמכות ומביא נזק לחכמים ובעלי היכולות ... "

הגענו לתקופה של מצוקה, אך האורקל אומר לנו: "אסור לתת לו להיסחף אל תוך מערבולת של נסיבות שליליות, ולא להתיר את עמידתו האיתנה. הוא יכול למנוע זאת על ידי שמירה על האור הפנימי שלו ... במצבים מסוימים אכן אדם צריך להסתיר את האור שלו, כדי לשמר את רצונו לנצח למרות קשיים ... התמדה חייבת להשמר בתודעה ..."

Kidney 25 – מחסן או בית הרוח/שן/נפש - Shen Cang 神 藏

נקודה זו נמצאת בחלק העליון של מרידיאן כליות, ברווח הבן-צלעי השני, מרחק שני אצבעות מקו המרכז. הנקודה "מרחפת" מעל הריאות ובגובה הקצה העליון של הלב.

שם הנקודה משלב את התווים 神 shen 神- רוח עם התו cang 藏 - לאחסן או להסתיר. cang מרמז לא רק על אחסנה של דבר בעל ערך לשימוש מאוחר יותר, אלא גם את הרעיון של שנת תרדמה, של התכנסות פנימה, של מעבר בחודשי החורף הדלים בעזרת ירידה אנרגטית למצב של מנוחה עמוקה.

השומרת המתגוררת במרכז נקודה זו מערסלת את ה"shen" כמו ציפור חסרת מנוח מתחת לגלימת המשי שלה. שם, בחושך, יכולות כנפי הפצע להחלים.

בזמנים הנוכחיים, העולם שלנו נראה לעתים קרובות קשה מנשוא, אבל נקודת דיקור זו מזכירה לנו כי בהדרגה הבהירות תחזור אל כדור הארץ. עמוק בתוך מחסן/בית הshen-, מחכים הזרעים לרגע הנכון לצמוח. המתנה זו אינה זהה לאי-עשייה ו"דגירה", היא יותר דומה לתהליך בו מופרד היקר מן החסר ערך, שואף פנימה מה שבאמת מעורר אותנו ונושף מה שאנחנו כבר לא צריכים. בדרך זו, בזמן החשיכה, אנו בעצם מכסים את האור, ובכל זאת ממשיכים לזרוח.

אנו יכולים לגעת ב-Spirit Storehouse כאשר:

• ברמה הפיזית, אדם חווה כאב ולחץ בחזה או מתקשה לנשום נשימה מלאה. מצב זה יכול לנבוע מאסטמה או משיעולים כרוניים, אך גם כאשר יש צער לא פתור, אחזקת אוויר כדי למנוע שחרור של בכי או שחרור של מישהו או משהו אהוב במיוחד.

• החורף ואלמנט המים קוראים לנו להתכנס פנימה, לנוח ולהשתקם. כאשר אנו חשים פגיעים או כאשר מפגעי העולם החיצון מסיחים את דעתנו יתר על המידה מהאני מאמין שלנו, אנו יכולים לקרוא למחסן זה להציע מקום מקלט והקלה.

• כשיש צורך להיכנס עמוק כדי לשחזר, או להשיב את הנשמה, לגלות מחדש את העמידות והחוסן שלנו אל מול אובדן גדול, אכזבה, או בגידה.

• כאשר יש רגש, סיפור או תפילה נסתרים שצריכים להבשיל בטרם יתגלו. נקודה זו מציעה את המתנה של העיתוי הנכון.

• העולמות הפנימיים והחיצוניים שלנו אינם מאוזנים. כאשר אנחנו צריכים לטפל במה שהחיים מזמינים לתוכנו, על מנת להביא את עצמנו ביתר מיומנות החוצה אל העולם.

שיקולי טיפול:

  • בעת הצורך, השתמש בזהירות בנקודה זו, בייחוד עם מטופלים/ות רזים/ות או פחות שריריים, כיון שהלב והריאות הרגישים נמצאים ממש מתחת. דיקרו בצורה אלכסונית שטוחה.

  • השתמשו במחטים עדינות, אשר בדרך כלל יותר יעילות כשעובדים ברמת הנפש/רוח, וזכרו שפחות הוא לא רק בטוח יותר, אבל לעתים קרובות גם יעיל יותר.

  • נקודה זו מגיבה נפלא למוקסת אורז, במיוחד כאשר יש עצב, ייאוש, דיכאון או אובדן. 3 - 5 גרגרים בדרך כלל יספיקו.

  • ניתן להשתמש בשמן אתרי Cedarwood (עץ הארז) כדי להרגיע, לחזק ולשרש את השן/נפש במיוחד בזמני משבר או תקופות מאתגרות. הארז מאפשר תחושה של ודאות עמוקה התומכת באמונה ובסבלנות של נקודה זו. ביחד, דיקור ושמן תומכים בטרנספורמציה לעבר חוויה שבה נגדל ונתחכם בעוצמה עמוקה. כך אנחנו תומכים במעבר מעל המכשולים הזמניים ובשהייה עד שהאור יעלה שוב ממקומו החשוך.

אם אתם מעוניינים לדעת עוד על רוחה של הנקודה, השימוש בשמנים אתריים, תמציות פרחים, וכלים אלכימיים אחרים, אתם מוזמנים לקורס המקוון של לורי דשאר "מבוא לדיקור אלכימי" באתר.

44 צפיות0 תגובות
bottom of page